“El comerç de proximitat és el que marca diferències: genera qualitat de vida i MÉS ocupació”
Maite Salord i Nel Martí proposen mesures concretes per potenciar la xarxa comercial: millorar la formació als professionals del sector, ajudes directes perquè els comerciants cooperin entre ells i una moratòria a noves grans superfícies
Introducció
El model de grans superfícies, on la vida i l’oci es fan a grans centres comercials, no és el del les societats mediterrània: el petit comerç i de barri contribueix a unes determinades relacions humanes, a la seguretat ciutadana, a uns pobles i barris acollidors i hospitalaris.
Estudis del Ministeri d’Economia del Govern central, mostren que els productes com fruites i verdures fresques són un 11% més cares a les grans superfícies que als petits comerços. També la carn és un 7% més cara als hipermercats.
Proposta de MÉS per Menorca
Els candidats de MÉS per Menorca han presentat algunes de les propostes per a potenciar el comerç de proximitat. Per a Nel Martí el Govern i els ajuntaments han d’estar al costat del teixit comercial: "cap ciutat del món és viva sense una potent xarxa de comerços, botigues i mercats. Aquest sector necessita una autèntica Caixa d’Eines de suport al sector: un conjunt de micro-mesures per part del Govern de suport a aquesta activitat econòmica."
Maite Salord explica tres de les seves propostes:
1. Millorar la formació per als professionals del sector (en decoració d’aparadors, en venda on-line, en comptabilitat);
2. Ajudes directes per tal que les associacions comercials de cada carrer o barriada puguin cooperar entre ells (dissenys del merchandising conjunt, campanyes puntuals per dinamitzar els carrers, etc.);
3. Impulsar una moratòria a l’obertura de noves grans superfícies i incrementar els impostos (IBI) que han de pagar aquests macro-centres.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada